17 Ekim 2012 Çarşamba

Sodimacs - Preroll

Şili'deki Mayo Draft FCB dijital ajansı, Arjantin, Şili, Peru ve Kolombiya'da 40 mağazası olan Homecenter Sodimacs yapı-market markası için YouTube pre-roll reklamlarını çok akıllıca kullanmış. YouTube kullanıcıları izlemek istedikleri video öncesi karşısına çıkan pre-roll reklamını 5 saniye sonra geçebilme hakkına sahip.

Bu kampanyada kullanıcılar zorunlu 5 saniye gösterim sonrası sadece "skip the ad" butonu ile karşılaşmak yerine mecranın dinamiklerini çok güzel kullanan bir reklam ile karşılaşıyorlar. Bu 5 saniyelik zamanı çok akıllıca kullanarak,  sizin her gün yaptığınız kötü bir alışkanlığı değiştirmeye teşvik ederek mevcut butonun tam üstüne "skip the behavior" butonu yerleştirmiş.

Kampanyanın sonuçları da hiç fena değil. Bir hafta içerisinde 80.000 kişi reklamı geçmek/değiştirmek yerine, eski/kötü davranışlarını değiştirmeyi tercih etmiş.