24 Kasım 2013 Pazar

Kurbağayı takip et - Rainforest Alliances

TED konuşmalarında her yıl bir de paylaşılmaya değer reklamlara yer verilir. Çeşitli kategorilerden 10 muazzam örnek değerlendirilir ve neden bu içeriğin paylaşılabilir ve yaratıcı olduğu tartışılır. 

Geçtiğimiz dönemlerde bu değerlendirmenin Social Good kategorisinde 2012'nin bir işi olan Rainforest Alliances'ın "Follow The Frog" filmi kazandı. Son dönemde dijital aktivitizm giderek artmakta. Bu iş özellikle internet kültürü ve konuştuğu hedef kitlenin tüm iç görüleri ile bezenmiş muazzam bir prodüksiyon olmuş. 

Filmin yönetmeni Max Joseph ise "What makes an ad worth spreading?" sorusuna şöyle cevap veriyor: "The simpler the idea, the easier it is to share." 

Pazarlama iletişiminin kaldıraç noktalarından biri olan bu sadelik asla vasatlık demek değil. Aksine Leonardo Da Vinci'nin yıllar önce belirttiği gibi ultimate sophistication aslında. Hangi mecra için, ne amaçla olduğu, ne kadar uzun ya da kısa yayınlanacağı farketmeksizin ne içerik üretiyorsunuz üretin; Keep It Simple and Stupid.